Untuk sobat yang butuh artikel khutbah dalam bahasa Sunda, sobat bisa mampir disini dan mempelajarinya. Barangkali saja bisa berguna sebagai bahan referensi sobat anti, dan untuk khutbah atau artikelnya bisa sobat cari juga di www.dikoshare.xyz
Moga bermanfaat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Khutbah KaHiji
Hadirin Rohimakumulloh
“Padahal maranehna teu diparentah, salian ti supaya aribadah ka Alloh. kalawan
ngaikhlaskeun agama karana Mantena..... “
Tegas Alloh Ta’ala marentahkeun ka makhluq-Na supaya dina ibadah ka mantena teh
kudu dibarengan ku kaikhlashan. Ikhlash memang gampang keur diucapkeun, da pira
ge ukur sababaraha huruf, tapi dina prak-prakan na mah teu sagampang ngucapkeun
nana. Kadang-kadang masih loba umat Islam sorangan anu teu faham naon anu disebut
ikhlash teh. Aya anu narjamahkeun yen anu disebut ikhlash teh, milampah amal
kahadean bari teu dibarengan ku pamrih, teu ngarep-ngarep buruh.
Ngahartikeun ikhlash, mangrupakeun pagawean anu dipilampah kalawan tanpa
pamrih, memang teu salah teuing, tapi lamun hiji jalma migawe hiji pagawean
tanpa pamrih, teu ngarep-ngarep buruhan tina hasil pagawean nana, tangtu dina
ngalaksanakeun eta pagawean bakal ngolembar, kurang na motivasi, teu boga
dorongan pikeun migawe eta pagawean kalawan hade. Malahan aya kata-kata hikmah
au pantes keur ditafakuran ku urang, nyaeta :”Sing saha migawe hiji pagawean
tapi tanpa tujuan, mangka eta pagawean moal aya gunana. Sing saha anu ngarasa
boga kasieun tapi teu boga sikep waspada dina hirupna, mangka rasa kasieun eta percumah”
Babasaan tina kalimah hikmah eta, bisa dihartikeun hiji jalma anu migawe hiji
pagawean tapi teu boga tujuan, sarua jeung jalma anu pangangguran, pagaweannana
tambuh laku teu aya manfaatna, atawa jalma anu sieun disiksa dina naraka tapi
manehna teu waspada, teu ati-ati dina milampah dosa, tangtu eta rasa kasieun ku
siksa naraka teh, ukur bohong wungkul.
Ku sabab eta, jalma anu ikhlash sabenerna jalma anu ibadah atawa milampah amal kahadean ku sabab ngarasa aya pamrih, ku sabab hayang meunang buruhan. Hartina ibadah jeung amal kahadeannana boga maksud jeung tujuan. Tah persoalannana, naon atuh pamrih, tujuan atawa buruhan anu dipiharep ku jalma anu ibadahna atawa amal kahadeanna anu dibarengan ku kaikhlashan teh ?
Hadirin Rohimakumulloh
Sacara bahasa, Ikhlas hartina bersih tina kotoran jeung ngajadikeun sagala
ibadah jeung amal kahadeannana bersih tina kokotor. Sedengkeun sacara istilah,
Ikhlas hartina satiap ibadah jeung amal kahadean dilaksanakeun niat miharep
ridho Alloh wungkul tanpa dibarengan ku perbuatan musyrik atawa nyarekatkeun
Mantena kana perkara naon bae oge.
Ku sabab eta, salaku muslim dina satiap jeung sakabeh amal ibadah jeung amal
sosial di masyarakat, salilana diniatan jeung ditujukeun ngan ridho Alloh
wungkul, hartina satiap tekad, ucap jeung lampah ngan ukur di fokuskeun, di
arahkeun keur ngudag buruhan, ganjaran atawa pamrihna ngan ukur ti Alloh
wungkul, lain keur ngudag pamuji batur, lain keur ngarep-ngarep kadudukan,
ibadah jeung muamalahna lain keur neangan harta atawa ngudag jabatan.
Saperti zaman kiwari, sakitu lobana jalma anu ngaku muslim, tapi dina ibadah
jeung amal na teh ukur ngarep-ngarep buruhan jeung pamuji ti sasama jalma, rea
anu da’wah jeung ibadah karana hayang dipilih jadi wakil rakyat, dipilih jadi
kepala desa atawa jabatan lainna saperti jadi RW atawa RT wungkul. Upama
dadasar ibadah jeung amalna saperti kitu, pamustungan nana sok poho ditemah
wadi, sok poho kana tugas jeung kawajiban, sabab lengkah awalna memang teu
dibarengan ku kaikhlashan, paniatan awal na ukur hayang kadunyaan wungkul.
Matak teu aneh loba pajabat boh di dewan atawa di birokrasi, malah di tingkat
RT atawa RW, daek di gawe na teh lamun kaherong, kaciri piuntungeun dunya na
heula, sakira na teu nguntungkeun mah, dianggap lain tugas jeung kawajibannana.
Sok sanajan geus meunang gajih oge, tapi angger we kudu aya paleuleuwih ti nu
lianna deui. Akibatna mahabuna korupsi, manipulasi jeung sajabana ti eta, awal
na tina kurang na ikhlash dina sagala amal jeung ibadahna. Lebah dieu Alloh
Subahanahu Wa Ta’ala dadawuh:
“Sing saha anu mikahayang kahirupan dunya katut hiasannana, ku Kami baris
dicumponan, saniskara anu ku maranehna di usahakeun di ieu dunya teh, sarta
maranehna moal dirugikeun. Maranehna teh jalma-jalma anu di akheratna henteu
meunang naon-naon salian ti naraka, jeung sagala amalna di dunya jadi gugur,
sarta mubadir saniskara anu ku maranehna geus diamalkeun” (Q.S. Huud ayat 15 –
16)
Hadirin Rohimakumulloh
Mangrupakeun konsekwensi logis, upama satiap amal jeung ibadah ngarep-ngarep
buruh, ganjaran jeung pamuji ti sasama makhluq, mangka nalika di yaumil akhir
manehna teu bisa mawa bekel keur nyanghareupan kahirupan di akherat.
Kahadean-kahadean anu dilampahkeun nana geus tumpur ludes, dibeakkeun di dunya
wungkul, amal jeung ibadah geus dibayar kontan di dunya keneh. Saperti
meunangna jabatan, fasilitas-fasilitas, pokona kabehannana buruhan amalna
dibeakeun ku kahormatan-kahormatan anu semu, ukur di agung-agung di hareupeun
nana wungkul, di angkat jadi pimpinan atawa ketua partey. Meunang piagam
penghargaan, ngarasa agul meunang gelar pahlawan, malah teterejel mementa balas
jasa ka nagara pedah baheula kolotna geus jadi pahlawan. Pajarkeun manehna geus
berjuang demi bangsa jeung nagara, ngarasa aing pang pantesna meunang fasilitas
ti nagara jeung pangakuan ti masyarakat. Sakalina kaliwat teu disebut ngaran na
di pasamoan atawa dina hiji acara, benduna teu anggeus ku saminggu, komo lamun
teu di bere waktu keur acara sambutan, dirina ngarasa teu dihargaan, nepi ka
ngamusuhan ka anu boga acara pedah ku perkara anu sepele saperti kitu. ka jalma
model kitu Alloh Ta’ala ngawawadian dina surat al-Furqon 23 :
“Jeung Kami mariksa sakabeh amal anu dilampahkeun ku maranehna, tuluy Kami ngajadikeun amal-amalna jadi lebu anu mahabu”
Hadirin Rohimakumulloh
Dumasar hal eta, penting pikeun urang anu miharep kana
kasalametan dunya jeung kabagjaan akherat, pikeun mersihkeun satiap amal jeung
ibadah tina kokotor, tina noda jeung buruhan dunya wungkul. Ngalaksanakeun
satiap pagawean boh anu sifat na sosial kamasyarakatan atawa keur kapentingan
usaha, komo deui dina lebah ibadah mahdoh ka Alloh. Prak teangan buruhna,
ganjaran nana, panggihan pamrihna ngan ukur ti Alloh Subhanahu Wa Ta’ala
wungkul :
“Pok tekadkeun :”saestuna solat abdi, ibadah abdi, hirup jeung
maot abdi mung karana Alloh anu murbeng ‘alam” (QS. Al-An’am : 162)
Ayat ieu mangrupakeun harti anu sabenerna tina kaikhlashan sagala amal jeung
ibadah manusa ka Alloh, dina prak-prakkan nana atawa dina kahirupan
bermasyarakatna, jalma anu ikhlash mampu nyumputkeun amal kahadeannana saperti
kalolobaan jalma hayang nyumputkeun kagorengan lampahna. Puncakna kaikhlashan
mah, aya dina fokus jeung konsentrasi amal jeung ibadahna anu di arahkeun ka
Alloh Ta’ala nyalira, hartina rek aya anu muji atawa anu mikangewa, manehna teu
paduli. Satiap tekad, ucap jeung lampahna geus ngarasa mangrupakeun kawajiban
anu kudu dilaksanakeun ku dirina, manehna teu perlu di puji ku manusa, sabab
pujian mah mung kagungan Alloh, upama di kritik atawa dijejeleh pedah goreng
pagawean ceuk batur, moal ngarasa pundung komo belik mah. Da yakin anu bisa
mere ganjaran, buruhan jeung nganiley kana satiap amal jeung ibadah na ngan
ukur Alloh Ta’ala wungkul. Batur mah ukur bisa ngeprokan jeung nyurakan.
Hadirin Rohimakumulloh
Dina hiji waktos, Rosululloh Sholallohu ‘Alaihi Wasallam kasumpingan hiji
lalaki bari tumaros ;” Ya Roasululloh ! abdi teh tos satekah polah nyumputkeun
sagala amal kahadean abdi supaya teu katembong ku batur, tapi dina hiji waktos
mah kahadean abdi teh kapanggih ku batur, abdi ge ngaraos atoh kapanggih kitu
teh. Naha abdi masih kenging pahala tina amal anu kapanggih ku batur tadi ?
Waleran Nabi Sholallohu ‘Alaihi Wasallam : “maneh bakal meunang pahala tina eta
amal kahadean maneh”.
Bari teras dadawuh :
LAKA FIHI AJRUS SIRI WA AJRUL ‘ALANIYAH
“Pikeun maneh pahala anu disumputkeun jeung pahala anu diniatkeun”
Barokallohu Li Walakum
Khutbah
KaDua
Hadirin Rohimakumulloh
Dumasar kana hadits anu disebatkeun nembe, upama nyieun kahadean terus meunang
peunteun ti batur, atawa pagawean hade urang di nuhunkeun ku batur, sabenerna
moal ngurangan niley ikhlash tina amal jeung ibadah na, asal memang niat jeung
maksud tina milampah eta amal jeung ibadah na lain keur pupujieun, lain keur
neang pamuji batur jeung buruhan ti sasama jalma.
Memang keur ngukur kaikhlashan amal jeung ibadah hiji jalma, lain bagian urang,
lain tugas sasama manusa malahan Malaikat oge kadang-kadang teu apal kana
kaikhlashan hiji jalma. Saperti diterangkeun dina salah sahiji riwayat :
INNAL MALAIKATA LA YAR FA’UNA ‘AMALA ‘ABDI MIN ‘IBADILLAHI FAYASTAK TSIRUNAHU
WA YUZAKKUNAHU HATTA YANTAHU BIHI ILA HAITSU SYA ALLOHU TA’ALA MIN SULTHONIHI
FAYUHILLAHU ILAIHIM : INNAKUM HAFAZHOTUN ‘ALA ‘AMALI ‘IBADI WA ANA ROQIBUN ‘ALA
MA FI NAFSIHI INNA ‘ABDI HADZA LAM YUKH LISH LI.......
“kadang-kadang Malaikat nyandak amal hiji jalmi jeung ku aranjeuna dianggap
loba jeung aranjeuna maruji kana lobana eta amal, sahingga dugi ka payuneun
Alloh, mangka Alloh dadawuh ka aranjeuna :”maraneh mah ukur nyatet amal hamba
Kaula, sedengkeun Kaula kana eusi jeung niat hatena, jalma ieu teh teu ikhlash
karana Kaula dina amal-amal na......”
Dumasar kana katerangan eta, tembong yen kaikhlashan dina satiap ibadah jeung
amal hiji jalma, ukur bisa katingali sareng ka ukur mung ku Alloh Ta’ala sareng
ku dirina sorangan. Jadi teu kudu maksakeun satiap amal jeung ibadah urang
susulumputan ngarah batur teu apal, apanan aya sabagian ibadah anu memang boga
niley syi’ar, anu kudu katembong ku batur. Contona dina sholat berjama’ah atawa
sholat jum’atan, apanan eta mah pasti urang teh bakal katingali ku batur, asal
niat jeung maksud ibadah na bener-bener keur milari kana karidho Alloh,
tangtuna oge hal eta moal ngurangan kana kaikhlshan amal jeung ibadah
urang.
Hadirin Rohimakumulloh
Salila paniatan jeung pamaksudan tina satiap amal jeung ibadah ngan ukur kanggo
milari ridho Mantena, ngan keur neangan pamrih ti Alloh Subhanahu Wa Ta’ala,
moal jadi persoalan lamun katingali ku batur malah mun eta amal kahadean anu dilaksanakeun
ku urang tuluy batur aya anu nurutan atawa nuturkeun lampah kahadean anu di
laksanakeun ku urang, aya niley leuwih pikeun urang anu nyontoan kana amal
kahadean. Sakumaha dawuhan Rosululloh Sholallohu ‘Alaihi Wasallam :
MAN SANNA SUNNATAN HASANATAN FALAHU AJRUHA MAN ‘AMILA BIHA ILA YAUMIL QIYAMAH,
WA MAN SANNA SUNNATAN SAYYIATAN FA ‘ALAIHI WIJRUHA WA WIJRU MAN ‘AMILA BIHA ILA
YAUMIL QIYAMAH.
“Sing saha anu mere conto amal kahadean, mangka manehna bakal meunang pahala
jeung pahala jalma-jalma anu nuturkeun eta amal kahadean nepi ka poe kiamah,
jeung sing saha anu mere conto kamaksiatan mangka manehna bakal meunang dosa
jeung dosa-dosa jalma anu nuturkeun pagawean maksiatna nepi ka poe
kiamah”
Sakadar conto upama urang daek ngaji atawa sholat berjama’ah, terus ngajak
atawa aya batur anu nuturkeun sholat jeung ngaji mangka eta kahadean teh bakal
nikel-nikel pahala na ngocor nepi ka poe kiamah, upama conto kahadean anu
nuturkeun nana nepi ngaruntuy sababaraha turunan, mangka geus teu kabayang pahala
anu bakal tepi ka urang nepi ka jaga dina poe hisaban. Sabalikna upama urang
mirucaan teu bener di lembur urang, ngabudayakeun kana minuman keras misalna,
mangka manehna bakal meunang dosa ti lampah dirina jeung lampah jalma-jalma anu
nuturkeun nana. Kukituna mun rek nyieun kamaksiatan mah ulah sok mamawa batur,
komo mun urang bisa ngeureunan kana lampah maksiat mah bakal leuwih hade.
Hadirin Rohimakumulloh
Intina urang ulah rek ngalelebar satiap amal jeung ibadah anu
geus, eukeur jeung anu bakal dilampahkeun, ulah nepi ka satiap amal jeung
ibadah urang jadi lebu anu ka apungkeun ku angin teu aya tapakna, atawa dina
katerangan lain Alloh Ta’ala dadawuh :
“.......Nya conto manehna (anu amal ibadahna teu ikhlas) saperti
batu leucir anu aya lebuan, anu cor kahujanan teh eta batu bakal leucir deui
bae, maranehna teu meunang ganjaran nanaon tina saniskara anu diusahakeunnana,
tur Alloh moal nuduhkeun ka jalma-jalma anu kafir” (QS. Al-Baqoroh : 264)
Mangka ku sabab eta urang kudu bisa ngabentengan kana satiap amal ibadah urang,
sahingga sagala anu diusahakeun ku urang salila hirup di dunya bisa namper, aya
arep-arepeun keur bekel dina poe jaga.
Hadirin Rohimakumulloh
Numutkeun ‘ulama Syaqiq bin Ibrohiim, benteng amal teh aya 3 (tilu) :
1. Kudu ngarasa yen satiap amal ibadah anu dilampahkeun teh,
sakabehna mangrupakeun hidayah sareng taufiq ti Alloh Subhanahu Wa Ta’ala,
tanpa ayana taufiq jeung hidayah Mantena, urang moal bisa ngalaksanakeun amal
ibadah.
2. Satiap amal ibadah anu dilaksanakeun ku urang, ngan ukur pikeun
milari ridho Alloh, ku cara kitu urang bisa meruhkeun jeung ngadalikeun hawa
nafsu
3. Satiap amal ibadah anu dilaksanakeun ku urang, salilana ngan
ngarepkeun ganjaran, pahala, buruhan ti Alloh Ta’ala wungkul supaya bisa
ngaleungitkeun sifat rakus, kadedemes jeung sifat riyaa.
Ku 3 (tilu) benteng ieu,
mangrupakeun salah sahiji tarekah supaya salilana amal ibadah urang aya dina
kaikhlashan, satiap amal ibadah salilana ngan miharep ridho Alloh Ta’ala
wungkul supaya satiap amal ibadah teu kadorong ku hawa nafsu anu nyasarkeun. Mangka
satiap amal ibadah anu ngan ukur menta pamrih, menta buruhan jeung ganjaran
ngan ti Alloh wungkul, diri urang salilana moal paduli kana pamuji batur jeung
moal rek pundung atawa belik mun dipoyok batur. Sakuduna tina amal ibadah teh
siga tukang ngangon domba atawa meri anu ngalaksanakeun ibadah di sakurilingeun
angonan nana, manehna moal hayang dipuji jeung luntur dipoyokan ku binatang
angonan nana. Kitu deui jalma anu ikhlas amal ibadahna teu kudu hayang
katingali ku batur atawa henteu.
Do'a Tutup ...
Source : Here